Tripleplay

Tripleplayavtal

Samfälligheten har ett kollektivt bredbandsavtal med Telia:  tripleplay. Fastigheterna får bredbandstelefoni, TV (Lagompaket) och bredband (100/100 Mbit) för en fast summa. 

Avgiften faktureras fastighetsägarna samtidigt som samfällighetsavgiften kvartalsvis i förskott.

En förändring av telefonin som ingår i avtalet kommer att ske 2024. Mer information kommer från Telia. 

Utrustning

Varje enskild fastighetsägare ansvarar för utrustningen i sin fastighet. Samfälligheten bekostar inte inköp av ny utrustning till enskilda fastigheter. Går någon enhet sönder ska Telia kontaktas så de kan skicka ny utrustning. De vill då oftast ha den trasiga utrustningen i retur. 

Vid försäljning av fastigheten ska utrustning och koder lämnas vidare till köparen. 

Både köpare och säljare ska kontakta Telias kundtjänst så Telia har korrekta uppgifter om fastighetsägare och eventuella tilläggstjänster.

Felanmälan

Samfälligheten administrerar det kollektiva avtalet med Telia, men kan inte ge installationssupport eller svara på andra frågor av teknisk natur.

Vid felanmälan eller tekniska frågor ska du vända dig direkt till Telia.

Telia kundtjänst 

Telefon kundtjänst kollektiva avtalet: 020-202070

Telefon kundtjänst: 020-755766

Telefon support: 020-240250


Övriga frågor om tripleplay.

Anslutningskoderna kan du få på Telias hemsida under ”Mina sidor”, genom att ringa till Telias kundtjänst (telefonnummer 90 200) eller genom att du mejlar till samfälligheten på tripleplay@segersangby.org.


Beställa högre hastighet

För att beställa högre hastighet som tilläggstjänst kontaktar man Telias kundtjänst.

Priser per januari 2020

Tillägg för 250/250: 99 kr

Tillägg för 500/500: 399 kr

Tillägg för 1000/1000: 699 kr


Fakturafrågor

Har du frågor om din faktura från samfälligheten ska du mejla till föreningen på ekonomi@segersangby.org.